Previous Next

W dniach od 16 do 27 maja 2022 roku pani Renata Klimek-Kowalska uczestniczyła w kursie ICT and free tools learning in education w Portugalii, w Almadzie.

To już druga mobilność programu Erasmus+ realizowana w ramach projektu MARS w tym roku. W programie kursu odkrycie nowych, darmowych aplikacji do wykorzystania na lekcjach, praktyczne zajęcia poświęcone zastosowaniu fotografii (making sens of the world through multimedia) oraz poznanie portugalskiego w praktyce, podczas odwiedzania szkół regionu.

O portugalskim systemie edukacji można przeczytać więcej na stronie Eurydice: link https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/national-description_en

Pani Renata została również zaproszona do udziału w konferencji podsumowującej 3 europejskie projekty KA2: https://steam4sen.eu/en/, https://culture4schools.eu/ i pixelsontour.com.

Szkolenia i pobytu w Portugalii nie można podsumować jednym zdaniem, ale nowy etap rozwoju ALO RYBNIK rozpoczynamy dzięki programowi Erasmus+. Gościnność Portugalczyków, koncert fado i wizyta manufaktury azulejos, rewelacyjny zespół kompetentnych nauczycieli z całej Europy, pozostaną na zawsze w pamięci. Doskonała organizacja była możliwa jedynie dzięki profesjonalizmowi Eagle-intuition, której mózgiem i sercem jest Rui Baltazar. Muito obrigada Rui! Zapraszamy do Polski!

Otrzymaliśmy ciekawe materiały, wymieniliśmy się doświadczeniami i mamy nadzieję na rozpoczęcie intensywnej współpracy z nauczycielami i uczniami z wielu krajów Europy.

Red monkey jest już w naszej szkole, wśród uczniów, a my wiemy, że najważniejsze jest dla nas: (N)ever (s)top learning.

Previous Next

10.05 uczniowie klasy 3a4 ze specjalności architektonicznej uczestniczyli w lekcji w PRZESTRZENI SZTUKI. Analizowali dzieła ze zbiorów Galerii Sztuki Polskiej XIX Muzeum Narodowego w Sukiennicach w Krakowie. Zobaczcie z jaką pasją poszukują odpowiedzi na pytania o portret w kostiumie historycznym, scenę rodzajową, rzeźbę wzorowaną na antycznych wzorcach, nastrojowe pejzaże symboliczne, dzieła inspirowane francuskim impresjonizmem czy folklorem.... Sprawdziliśmy też, kto na nas patrzy z obrazów historycznych i czy można uchwycić postać rączego konia, który nie dotyka ziemi. Całość wieńczy fotografia uczniów z Mistrzem Janem Matejką.

Previous Next

Kontynuujemy realizację projektu MARS - „Mobilność atutem w rozwoju szkoły (MARS)” poświęconego mobilności kadry edukacji szkolnej. Tym razem na kurs: ICT and free web tools in education: another way to Teach and to Learn, pojedzie pani Renata Klimek-Kowalska, wicedyrektor, a zarazem nauczycielka języka francuskiego z ALO w Rybniku.  

Kurs organizowany jest przez Centro de Formação EAGLE INTUITION (Azeitão) w Almadzie i zakłada poznanie w praktyce metod nauczania i uczenia się języków obcych wykorzystujących nowoczesne technologie i otwarte zasoby edukacyjne, tworzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli  (networking). Mamy nadzieję, że pozyskamy długofalowych partnerów, zainicjujemy projekty w ramach programu Erasmus+ dla młodzieży naszego liceum.  W programie pobytu pani Renata będzie mogła również odwiedzić szkołę Agrupamento de Escolas Emídio Navarro z Almady, pozna Dyrekcję i zespół nauczycieli, którzy zrealizowali już kilkanaście projektów edukacyjnych w ramach Erasmusa.  

Życzymy owocnego pobytu i wielu wrażeń

Tenha uma boa viagem!

Previous Next

13 maja uczniowie i nauczyciele naszej szkoły uczestniczyli w konferencji na temat PBL-ów. Dr inż. Marek Rojczyk, adiunkt w Zakładzie Przepływu Ciepła i Energetyki Jądrowej Katedry Techniki Cieplnej Politechniki Śląskiej zaprosił wykładowców i studentów, by wyjaśnili nam ten, enigmatyczny jeszcze dla wielu, skrót. Dotyczy on realizowanych projektów:
  • analizy wytrzymałościowej, termicznej i użytkowej przedmiotów jednorazowego użytku przeznaczonych do kontaktu z żywnością, wytworzonych z biodegradowalnego materiału kompozytowego,
  • analizy możliwości grzania mikrofalowego w liofilizatorze do zastosowań domowych,
  • budowy dedykowanego stanowiska pomiarowego do badań spadku ciśnienia gazu przepływającego przez materiały porowate wykorzystywane w środkach ochrony osobistej
  • oraz analizy energetycznej, ekologicznej i ekonomicznej produkcji energii na przykładzie obiektów energetycznych w Polsce i Szwecji.
Wielu naszych uczniów uczestniczy już w tych projektach, ale dzięki prezentacjom nowi, młodzi naukowcy na pewno chętnie do nich dołączą.
Spotkanie zakończyło się wystąpieniem pana Dziekana dr inż. Tomasza Zielińskiego z Uniwersytetu Ekonomicznego (filia w Rybniku), który podzielił się refleksją na temat przyszłości interdyscyplinarnej ścieżki kariery zawodowej.
To dzięki niemu, wykład odbył się w sali wykładowej UE, za co serdecznie dziękujemy!
Z niecierpliwością czekamy na kolejne konferencje dot. m.in. przemysłu 4.0!