Previous Next

W sobotę 13.10.2019 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Nocy Naukowców Politechniki Śląskiej w Gliwicach.

Na poszczególnych wydziałach pracownicy i studenci przygotowali warsztaty, pokazy, demonstracje i wykłady.

Na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki i mogliśmy uczestniczyć w pokazie niezwykle efektownej techniki termowizyjnej, co pozwoliło nam zobaczyć świat w innym świetle.

Braliśmy też udział w warsztatach pt "Sztuka liczenia, czyli jak liczymy w cyfrowym świecie" gdzie mogliśmy poznać metodę liczenia w układach cyfrowych, a także zaprojektować i zrealizować własny licznik cyfrowy.

Mieliśmy też przyjemność gościć w Akademickim Liceum Politechniki Śląskiej gdzie wysłuchaliśmy wykładu pt "Nasz emocjonalny wentyl bezpieczeństwa". Dowiedzieliśmy się, że każdy element funkcjonujący w języku ma jakąś rolę do spełnienia. Nawet ten najmniej elegancki. Okazuje się, że naukowcy badają jak funkcjonują wulgaryzmy i dlaczego ludzie czasami nie mogą powstrzymać się od przeklinania...

Następnie wzięliśmy udział w Culture vulture - teleturnieju  o sztuce dla miłośników malarstwa, rzeźby i architektury od XIX wieku do czasów współczesnych. Mogliśmy odkryć kto domalował wąsy Mona Lisie i co Banksy domalował na obrazie Moneta.

Poznaliśmy tajniki pracy naukowców, zobaczyliśmy, co kryje się w laboratoriach uczelni i przeżyliśmy niezwykłą przygodę!

10 października 2019r. w Urzędzie Miasta Rybnika odbyła się I sesja Młodzieżowej Rady Miasta w kadencji 2019/20.

W części oficjalnej odbyło się zaprzysiężenie nowych radnych - wśród nich jest Mikołaj Tabaka, uczeń klasy 1a3 ALO, oraz zarządu MRM, w którego składzie znalazł się Jan Pałasz z klasy 2b jako II wiceprzewodniczący.

Naszym przedstawicielom gratulujemy i życzymy wielu sukcesów!

W środę 9 października klasy pierwsze Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego wyjechały na wycieczkę integracyjną. Celem była położona w Beskidzie Małym Magurka Wilkowicka. Wykorzystując okno pogodowe ekipa prowadzona przez Panią Przewodnik zdobyła szczyt północną ścianą:), czyli od Przełęczy Przegibek.

Na szczycie było ognisko, kiełbaski oraz szereg zabaw integrujących uczestników wyjazdu.

Przed zejściem w dolinę zatańczyliśmy belgijkę - na najwyższym w dziejach ALO poziomie - 909 m n.p.m.!

Dziękujemy wszystkim za wspaniałą atmosferę i zabawę!

Z przyjemnością informujemy, że Łukasz Pyszny, uczeń klasy 2b o profilu politechnicznym otrzymał stypendium Prezesa Rady Ministrów dla uczniów szczególnie uzdolnionych.

Gratulujemy!

Previous Next

26 września 2019 roku po raz kolejny świętowaliśmy Europejski Dzień Języków Obcych. Dziś uczniowie zarówno klas pierwszych i drugich mieli okazję, aby się wykazać.

Mieliśmy okazję obejrzeć interesujące prezentacje na temat Chin, Czech, Portugalii, Meksyku oraz Australii. Wzięliśmy udział w wielu podchwytliwych oraz trudnych quizach. Śpiewaliśmy hymny, oglądaliśmy bajki oraz próbowaliśmy specjałów zagranicznej kuchni.